Rasfoind presa de astazi, am remarcat un articol peste care nu am putut sa trec asa usor:
Este adevarat ca in invatamantul gratuit trebuie sa dai foarte multi bani: de la fondul scolii, fondul clasei, uniforme, serbari de Craciun, de 8 Martie, de sfarsit se semestru, sa nu uitam banii de cadouri si multe alte "cheltuieli neprevazute" pentru modernizarea clasei si o cat "mai buna educatie".
Invatamantul romanesc a devenit o "constanta" in permanenta schimbare. In fiecare an apar idei despre cum ar trebui sa fie mai bine. Din pacate, toata lumea este dezamagita de invatamantul de stat, ba chiar si de cel privat (vezi fenomenul Spiru Haret). A inceput sa fie incurajat educatia acasa, cu parintii sau, cel mai eficient cu meditatori. Ceea ce se preda in scoala este mult prea putin, este insuficient. Pe langa scheletul invatat in clasa, trebuie sa umplii golurile cu notiuni invatate acasa, din culegeri sau manuale mai vechi (cele noi sunt foarte trunchiate). Apare o alta problema: parinti care vin de la serviciu la ora 16:00, chiar 17:00 sau sa fie ora 19:00? Cata energie sa mai aiba sa convinga copilul sa invete suplimentar fata de cerintele de la scoala? Apar meditatiile in vederea pregatirii adecvate, ele imbina programa scolara cu metode moderne de predare inspirate de cele folosite in cele mai renumite scoli straine. Dar oare cerintele invatamantului romanesc sunt la fel cu cele ale invatamantului din strainatate? Pana la examenele finale copilul va fi capabil sa acopere toata programa in complexitatea ei?
Multi parinti au auzit de Homeshooling, m-am bucurat in 2010 cand am auzit ca Deputatul Carmen Axenie a facut primele demersuri pentru legalizarea educatiei la domiciliu:
"2 mil. Este numărul aproximativ al elevilor educaţi în prezent la domiciliu în SUA, în creştere spectaculoasă faţă de anii trecuţi.
2,8 mil de elevi sunt în întregul învăţământ preuniversitar din România, din care mai mult de două treimi în clasele primare şi de gimnaziu.80% Este gradul de cuprindere în învăţământ a populaţiei de vârstă şcolară din România. Rata abandonului depăşeşte 2% în învăţământul primar şi gimnazial.
Mai grav decât lipsa de bani, frecvent invocată de autorităţi, sistemul de învăţământ din România suferă de lipsa libertăţii. Părinţii au obligaţia de a plăti taxe, dar dreptul de a decide în privinţa educaţiei pe care o vor primi copiii este puternic îngrădită de autorităţi. Sistemul este dominat de centralismul statal, iar intenţiile actualului ministru, Daniel Funeriu, de a reorienta parţial finanţarea bugetară dinspre şcoală spre elev sunt insuficiente pentru rezolvarea problemelor fundamentale."
Astept cu nerabdare ziua in care se va legaliza homeschoolingul, imi doresc din tot sufletul ca toti copiii nostrii sa nu ajunga in scolile de azi!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu