Fiind atras de disputele si problematica constructiilor de motoare, Diesel se hotaraste in 1880, dupa terminarea studiilor, sa isi dedice intreaga activitate acestui domeniu tehnic. Dupa 13 ani, in care a dus o intensa munca, realizeaza primul motor cu ardere interna si autoaprindere.
Principiile de functionare si caracteristicile lui au fost dezvaluite in lucrarea sa "Teoria si constructia unui motor cu ardere interna rational menit sa inlocuiasca masina cu abur si alte motoare existente in momentul de fata", publicata in 1893.
Numele motorului a fost dat dupa numele inventatorului, la sugestia sotiei sale, Martha Diesel, care in 1895 il sfatuieste „numeste-l pur si simplu motor Diesel!”.
Numele motorului a fost dat dupa numele inventatorului, la sugestia sotiei sale, Martha Diesel, care in 1895 il sfatuieste „numeste-l pur si simplu motor Diesel!”.
La inceput, motorul nu este pe placul utilizatorilor, toata lumea judecandu-l prin prizma utilizarii posibile la automobile. Numai oamenii de afaceri si unii tehnicieni ii inteleg superioritatea. Primii care achizitioneaza licenta acestui motor sunt fratii Sulzer, apoi, in acelasi an, firma Krupp. In 1902, francezii il folosesc pentru traficul fluvial, va fi adoptat si la submarine, se generalizeaza utilizarea motorului Diesel la navele maritime de marfuri in Marea Britanie si Rusia, iar 1908, in Germania, va fi prima locomotiva cu un motor de acest fel.
De-a lungul timpului s-au produs motoare mereu mai performante si desi Diesel n-a apucat sa-si perfectioneze motorul pentru a face fata si soselelor, acest vis s-a materializat abia in 1936, cand a fost prezentata pe piata prima masina Mercedes echipata cu motor Diesel, iar in 1938 firma Peugeot scotea si ea pe poarta propriul ei model.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu